Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsetunnistuse lisad: Hotelliteeninduse spetsialist, EKR tase 5

ETEN
Lae PDF alla
KUTSENIMETUS JA -TASE; KEELEKOOD - ET (1)
Hotelliteeninduse spetsialist, EKR tase 5
(1)Originaaldokumendi keeles
KUTSENIMETUS JA -TASE (TÕLGITUD) (1)
Hospitality service specialist, EstQF level 5
(1)Kui on kohaldatav. Sellel tõlkel ei ole õiguslikku tähendust.
KUTSEOSKUSED
5. taseme hotelliteenindaja on klienditeenindaja, kes töötab majutusteenust pakkuvas ettevõttes ja lähtub oma töös erineva kultuuritaustaga külaliste vajadustest ja soovidest ning tegutseb ja käitub vastavalt eetilistele, esteetilistele ja muudele sotsiaalselt heakskiidetud normidele.

5. taseme hotelliteenindaja suhtleb aktiivselt ja sõbralikult klientidega, tutvustab ja müüb ettevõttes pakutavaid tooteid ja teenuseid, võtab vastu rühmatellimusi ning vastutab saabujate tubade ettevalmistuse eest. 5. taseme hotelliteenindaja valdab külalise sisse- ja väljaregistreerimise protseduure, arveldab klientidega, kasutades erinevaid maksevahendeid, koostab külaliste saabumise plaani ja vastavaid aruandeid ning juhendab töötajaid ja juhib tööprotsesse. Väga oluline on hea väljendus- ja keelteoskus. Ta oskab vajadusel valmistada lihtsamaid toite.
Korraldab majapidamistööde ja numbritubade koristamist ning üritusruumide ettevalmistamist ja teenindamist. Vastutab töökorralduse ja teenindusprotsesside toimimise eest.
Vajalik on kogu Eesti ja kohalike huviväärsuste ning turistidele suunatud teenuste tundmine ning oskus neid soovitada.

Tööosad
1. Tellimuste tegemine ja kliendi vastuvõtmine:
- tellimuste vastu võtmine ja kinnitamine;
- sisse registreerimine;
- tubade määramine.

2. Arveldamine:
- arvete koostamine;
- erinevate makseviiside kasutamine;
- valuuta vahetamine;
- kliendi välja registreerimine;
- rahaliste vahendite eest vastutamine;
- aruannete tegemine.

3. Klientide teenindamine ja müügitöö:
- positiivse kliendikontakti loomine;
- majutusettevõtte tutvustamine ning toodete ja teenuste müük;
- piirkonna turismiinfo valdamine;
- transpordi korraldamine;
- probleemide lahendamine;
- turvalisuse tagamine hotellis;
- kliendi erisoovide täitmine;
- teenindussituatsiooni lõpetamine;

4. Puhastus ja laomajandus:
- oma töökoha korrashoidmine;
- numbritubade koristamine;
- üldkasutavate ruumide koristamine;
- kauba tellimine ja vastuvõtmine.

5. Toitlustusteenindus:
- ettevalmistuste tegemine hommikusöögiks;
- toiduvalmistamine;
- laudade katmine;
- laudade koristamine;
- hommikusöögi välja panemine;
- toitude ja jookide serveerimine.

6. Juhendamine:
- uute töötajate juhendamine.

7. Juhtimine
- meeskonna töö korraldamine.

8. Konverentsiteenindus:
- konverentsiruumide ettevalmistamine ja korrashoid;
- konverentsi toitlustamine;
- konverentsikülaliste teenindamine;
- arvete koostamine.
KUTSETUNNISTUSE OMANIKU VÕIMALIKUD AMETINIMETUSED (1)
Hotelliteenindaja, administraator, vanemadministraator, vahetusevanem, teenindusjuht.
(1)Kui on kohaldatav
KUTSETUNNISTUSE VÄLJAANDMISE ALUS
Kutsetunnistuse väljastaja nimi ja õiguslik vorm: Kutsetunnistuse on välja andnud kutsenõukogu poolt tegevusloa saanud Kutset Andev Organ
Kutsetunnistusele tunnustuse andnud institutsiooni nimi ja õiguslik vorm: Vabariigi Valitsuse määrusega kinnitatud Kutsenõukogu
Kutsetase (riigisisene ja/või rahvusvaheline): Eesti kvalifikatsiooniraamistik tase 5
Euroopa kvalifikatsiooniraamistik tase 5
Hindamisskaala / sooritamise tingimused:
Järgmine kutsetase, mida on võimalik taotleda:
Rahvusvahelised lepingud:
Õiguslik alus: Kutseseadus (RT I, 10.12.2010, 12; 01.01.2011)
AMETLIKULT TUNNUSTATUD VIISID KUTSETUNNISTUSE SAAMISEKS
Viisid: Kutsetunnistuse saamiseks on vaja tõendada kõik kompetentsid vastavalt kutsestandardis ja kutset andva organi kutse andmise korras esitatud nõuetele
Lisainformatsioon: Lisainformatsioon (sealhulgas kutsete süsteemi kirjeldus) on kättesaadav:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Selgitav märkus: Selle dokumendi ülesandeks on anda konkreetse tunnistuse kohta lisainformatsiooni. Ilma kutsetunnistuseta ei ole sellel dokumendil õiguslikku tähendust, ta ei asenda kutsetunnistuse originaali ega anna õigust kutsetunnistuse tunnustamiseks teiste riikide institutsioonide poolt. Kirjelduse formaat põhineb järgmistel tekstidel: nõukogu 3. detsembri 1992. aasta resolutsioon 93/N 49/01 kvalifikatsioonide läbipaistvuse kohta, nõukogu 15. juuli 1996. aasta resolutsioon 96/N 224/04 kutshariduse tunnistuste läbipaistvuse kohta ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu 10. juuli 2001. aasta soovitus 2001/613/EÜ õppurite, koolitusel olevate isikute, vabatahtlike, õpetajate ja koolitajate liikuvuse kohta ühenduses.
Täiendav informatsioon aadressil: http://europass.cedefop.eu.int
© Euroopa Ühendused 2002
Download PDF
TITLE OF THE CERTIFICATE - ET (1)
Hotelliteeninduse spetsialist, EKR tase 5
(1)In the original language
TRANSLATED TITLE OF THE CERTIFICATE (1)
Hospitality service specialist, EstQF level 5
(1)If applicable. This translation has no legal status.
PROFILE OF SKILLS AND COMPETENCIES

A level 5 hospitality service specialist is a customer service representative employed in establishments providing accommodation. In their work they are guided by the needs and wishes of guests with different cultural backgrounds and they act and behave in accordance with ethical, aesthetic and other socially accepted standards.

A level 5 hospitality service specialist interacts with guests in an active and friendly manner, introducing and selling the products and services offered by the establishment, accepting group orders and being responsible for the preparation of rooms for arriving guests. A level 5 hospitality service specialist performs check-in and check-out procedures, bills clients using different payment methods, compiles guest arrival plans and corresponding reports, instructs employees and manages the workflow. Excellent skills in language and expression are very important in the work of the hospitality service specialist. They are capable of preparing simple dishes if necessary.
They manage housekeeping and the cleaning of guest rooms as well as the preparation and servicing of event rooms. They are responsible for the functionality of work organisation and service processes.
The work requires knowledge of attractions and tourist-oriented services locally and throughout Estonia, as well as skills in recommending these to guests.

Areas of work

1. Handling orders and receiving guests:
- accepting and confirming orders;
- conducting check-in procedures;
- assigning guest rooms.

2. Billing:
- compiling invoices;
- using different payment methods;
- exchanging currency;
- conducting check-out procedures;
- being responsible for money;
- compiling reports.

3. Client service and sales:
- establishing positive contact with clients;
- introducing the establishment and selling products and services;
- providing local tourist information;
- organising transport;
- solving problems;
- ensuring security at the establishment;
- meeting the special requests of the client;
- closing out the service encounter.

4. Cleaning and stock management:
- maintenance of their workstation;
- cleaning guest rooms;
- cleaning common rooms;
- ordering and receiving stock.

5. Catering service:
- making preparations for breakfast;
- cooking dishes;
- setting tables;
- clearing tables;
- setting out breakfast;
- serving food and drinks.

6. Mentoring:
- instructing new employees.

7. Managing:
- organising the work of the team.

8. Conference service:
- preparation and maintenance of conference rooms;
- catering conferences;
- servicing conference guests;
- compiling invoices.
RANGE OF OCCUPATIONS ACCESSIBLE TO THE HOLDER OF THE CERTIFICATE (1)
Hospitality service staff, receptionist, head receptionist, shift manager, service manager.
(1)If applicable
OFFICIAL BASIS OF THE CERTIFICATE
Name and status of the body awarding the certificate: The occupational certificate that has been issued by the professional council that operates under the activity license issued by a Awarding Body
Name and status of the national/regional authority providing accreditation/recognition of the certificate: Occupational Qualification Council approved by a Regulation of the Government of the Republic
Level of the certificate (national or international): Estonian Qualification Framework level 5
European Qualification Framework level 5
Grading scale / Pass requirements:
Access to next level of education/training:
International agreements:
Legal basis: Occupational Qualifications Act (RT I, 10.12.2010, 12; 01.01.2011)
OFFICIALLY RECOGNISED WAYS OF ACQUIRING THE CERTIFICATE
Methods: In order to obtain a occupational certificate, the applicant has to prove all his/her competencies required by the occupational standard and by the procedure for awarding of occupational qualification established by the body awarding the occupational qualification
More information: More information (including a description of the national qualifications system) available at:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Explanatory note: This document is designed to provide additional information about the specified certificate and does not have any legal status in itself. The format of the description is based on the following texts: Council Resolution 93/C 49/01 of 3 December 1992 on the transparency of qualifications, Council Resolution 96/C 224/04 of 15 July 1996 on the transparency of vocational training certificates, and Recommendation 2001/613/EC of the European Parliament and of the Council of 10 July 2001 on mobility within the Community for students, persons undergoing training, volunteers, teachers and trainers.
More information available at: http://europass.cedefop.eu.int © European Communities 2002

PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist