Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsetunnistuse lisad: Turismiettevõtte teenindaja, EKR tase 4

ETEN
Lae PDF alla
KUTSENIMETUS JA -TASE; KEELEKOOD - ET (1)
Turismiettevõtte teenindaja, EKR tase 4
(1)Originaaldokumendi keeles
KUTSENIMETUS JA -TASE (TÕLGITUD) (1)
Tourism Service Representative, EstQF Level 4
(1)Kui on kohaldatav. Sellel tõlkel ei ole õiguslikku tähendust.
KUTSEOSKUSED
Turismiettevõtte teenindaja töötab erinevaid turismiteenuseid pakkuvates ettevõtetes. Ta suhtleb vahetult külastajatega maailma erinevatest piirkondadest, tutvustab ja müüb ettevõtte teenuseid. Tutvustab külastajale piirkonda ja seal pakutavaid turismiobjekte ja -teenuseid. Turismiettevõtte teenindaja saadab külastajat kogu külastajateekonna vältel, alustades temaga suhtlemist broneerimisetapis kuni külastaja ettevõttest ära saatmiseni.
Turismiettevõtte teenindaja osaleb meeskonnaliikmena ettevõttes pakutavate elamus- ja vaba aja tegevuste ettevalmistamisel ja läbiviimisel, valmistades ette majutus- ja toitlustusruumid, ühisruumid ja õueala külastajate vastuvõtuks, puhastades ruume ja korrastades territooriumi. Valmistab ja serveerib hommikusööki ning abistab toitlustamisel.
Turismiettevõtte teenindaja spetsialiseerub majutus- või maaturismi teenindajaks.

Tööosad
1. Teenindamine ja müük:
- tellimuste vastuvõtmine;
- külastajate teenindamine ning ettevõtte toodete ja teenuste tutvustamine;
- piirkonna tutvustamine.

2. Sündmuste ja vaba aja tegevuste teenindamine:
- territooriumi, ruumide ja vahendite ettevalmistamine sündmusteks ning vaba aja tegevuste
läbiviimiseks;
- vaba aja tegevuste tutvustamine ja läbiviimine.

3. Toitlustusteenindus:
- hommikusöögi ja kohvipausi valmistamine, serveerimine ja teenindamine;
- lõuna-, õhtu- ja pidusöökide teenindamine;
- välitoitlustamine.

4. Teeninduskeskkonna korrashoid:
- majutusruumide korrashoid;
- üldruumide korrashoid;
- ettevõtte hoonete, inventari ja territooriumi korrashoid.

Spetsialiseerumisega seotud tööosad:

Majutusteenindus
5. Majutusteenindus:
- tellimuste vastuvõtmine ja teenuste müük;
- külastajate teenindamine ning ettevõtte toodete ja teenuste tutvustamine;
- arveldamine.

Maaturismi teenindus
6. Maaturismi teenindus:
- elamus- ja aktiivsete tegevuste ettevalmistamine;
- elamus- ja aktiivsete tegevuste läbiviimine läbi maaelu mitmekesisuse;
- elamus- ja aktiivsete tegevuste lõpetamine.
KUTSETUNNISTUSE OMANIKU VÕIMALIKUD AMETINIMETUSED (1)
Administraator, perenaine, peremees, vastuvõtuteenindaja, majutusteenindaja, maaturismi teenindaja,hotelliteenindaja, teenindaja, toitlustusteenindaja, hommikusöögiteenindaja.
(1)Kui on kohaldatav
KUTSETUNNISTUSE VÄLJAANDMISE ALUS
Kutsetunnistuse väljastaja nimi ja õiguslik vorm: Kutsetunnistuse on välja andnud kutsenõukogu poolt tegevusloa saanud Kutset Andev Organ
Kutsetunnistusele tunnustuse andnud institutsiooni nimi ja õiguslik vorm: Vabariigi Valitsuse määrusega kinnitatud Kutsenõukogu
Kutsetase (riigisisene ja/või rahvusvaheline): Eesti kvalifikatsiooniraamistiku tase 4
Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku tase 4
Hindamisskaala / sooritamise tingimused:
Järgmine kutsetase, mida on võimalik taotleda:
Rahvusvahelised lepingud:
Õiguslik alus: Kutseseadus (RT I, 10.12.2010, 12; 01.01.2011)
AMETLIKULT TUNNUSTATUD VIISID KUTSETUNNISTUSE SAAMISEKS
Viisid: Kutsetunnistuse saamiseks on vaja tõendada kõik kompetentsid vastavalt kutsestandardis ja kutset andva organi kutse andmise korras esitatud nõuetele
Lisainformatsioon: Lisainformatsioon (sealhulgas kutsete süsteemi kirjeldus) on kättesaadav:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Selgitav märkus: Selle dokumendi ülesandeks on anda konkreetse tunnistuse kohta lisainformatsiooni. Ilma kutsetunnistuseta ei ole sellel dokumendil õiguslikku tähendust, ta ei asenda kutsetunnistuse originaali ega anna õigust kutsetunnistuse tunnustamiseks teiste riikide institutsioonide poolt. Kirjelduse formaat põhineb järgmistel tekstidel: nõukogu 3. detsembri 1992. aasta resolutsioon 93/N 49/01 kvalifikatsioonide läbipaistvuse kohta, nõukogu 15. juuli 1996. aasta resolutsioon 96/N 224/04 kutshariduse tunnistuste läbipaistvuse kohta ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu 10. juuli 2001. aasta soovitus 2001/613/EÜ õppurite, koolitusel olevate isikute, vabatahtlike, õpetajate ja koolitajate liikuvuse kohta ühenduses.
Täiendav informatsioon aadressil: http://europass.cedefop.eu.int
© Euroopa Ühendused 2002
Download PDF
TITLE OF THE CERTIFICATE - ET (1)
Turismiettevõtte teenindaja, EKR tase 4
(1)In the original language
TRANSLATED TITLE OF THE CERTIFICATE (1)
Tourism Service Representative, EstQF Level 4
(1)If applicable. This translation has no legal status.
PROFILE OF SKILLS AND COMPETENCIES
A tourism service representative works in establishments that offer various tourism services. They interact directly with guests from different parts of the world and introduce and sell the services of the establishment. They introduce to the guest the area, local tourist attractions and services. A tourism service representative interacts with the guest throughout their visit, from establishing contact in the booking phase to the guest's departure from the establishment.
A tourism service representative works as a team member in preparing and conducting the experience and leisure activities offered by the establishment by preparing accommodation and catering rooms, common rooms and outdoor areas for the arrival of guests and cleaning the rooms and grounds. They prepare and serve breakfast and assist with catering.
A tourism service representative specialises in hospitality tourism or rural tourism.

Areas of work

1. Service and sales:
- accepting orders;
- servicing guests and introducing the products and services offered by the establishment;
- introducing the area.

2. Servicing events and leisure activities:
- preparing the grounds, rooms and equipment for events and leisure activities;
- introducing and conducting leisure activities.

3. Catering service:
- preparing, serving and servicing breakfast and coffee breaks;
- servicing lunch, dinner and banquets;
- outdoor catering.

4. Maintenance of service environment:
- maintenance of guest rooms;
- maintenance of common rooms;
- maintenance of the buildings, fixtures and fittings and grounds of the establishment.

Specialised areas of work

Hospitality service
5. Hospitality service:
- accepting orders and selling services;
- servicing guests and introducing the products and services offered by the establishment;
- billing.

Rural tourism service
6. Rural tourism service:
- preparing experience and active pursuits;
- conducting experience and active pursuits guided by the diversity of rural living;
- concluding experience and active pursuits.

RANGE OF OCCUPATIONS ACCESSIBLE TO THE HOLDER OF THE CERTIFICATE (1)
Administrator, hostess, host, receptionist, hospitality service representative, rural tourism service representative, hotel service representative, service person, catering service representative, breakfast attendant.
(1)If applicable
OFFICIAL BASIS OF THE CERTIFICATE
Name and status of the body awarding the certificate: The occupational certificate that has been issued by the professional council that operates under the activity license issued by a Awarding Body
Name and status of the national/regional authority providing accreditation/recognition of the certificate: Occupational Qualification Council approved by a Regulation of the Government of the Republic
Level of the certificate (national or international): Estonian Qualification Framework level 4
European Qualification Framework level 4
Grading scale / Pass requirements:
Access to next level of education/training:
International agreements:
Legal basis: Occupational Qualifications Act (RT I, 10.12.2010, 12; 01.01.2011)
OFFICIALLY RECOGNISED WAYS OF ACQUIRING THE CERTIFICATE
Methods: In order to obtain a occupational certificate, the applicant has to prove all his/her competencies required by the occupational standard and by the procedure for awarding of occupational qualification established by the body awarding the occupational qualification
More information: More information (including a description of the national qualifications system) available at:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Explanatory note: This document is designed to provide additional information about the specified certificate and does not have any legal status in itself. The format of the description is based on the following texts: Council Resolution 93/C 49/01 of 3 December 1992 on the transparency of qualifications, Council Resolution 96/C 224/04 of 15 July 1996 on the transparency of vocational training certificates, and Recommendation 2001/613/EC of the European Parliament and of the Council of 10 July 2001 on mobility within the Community for students, persons undergoing training, volunteers, teachers and trainers.
More information available at: http://europass.cedefop.eu.int © European Communities 2002

PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist