ETEN
|
Lae PDF alla |
KUTSENIMETUS JA -TASE; KEELEKOOD - ET (1) |
Abikelner, tase 3 |
(1)Originaaldokumendi keeles |
KUTSENIMETUS JA -TASE (TÕLGITUD) (1) |
Waiter, level 3 |
(1)Kui on kohaldatav. Sellel tõlkel ei ole õiguslikku tähendust. |
KUTSEOSKUSED |
Kelner on klienditeenindaja, kes töötab toitlustusteenust pakkuvas ettevõttes nagu (restoran, kohvik, pubi, ööklubi, klubi jm). Oma töös lähtub ta klientide vajadustest ja soovidest ning tegutseb ja käitub vastavalt eetilistele, esteetilistele ja muudele sotsiaalselt heaks kiidetud normidele.
3. taseme abikelner abistab kelnerit teenindusprotsessi ettevalmistamisel, seades valmis serveerimiseks vajalikud vahendid. Abistab kelnerit teenindusprotsessi jooksul toitude ja jookide serveerimisel ning puhastus- ja koristustöödel. Abikelner suhtleb klientidega sõbralikult ja lähtuvalt heast tavast. Vajalik on tahe ja oskus töötada meeskonnas ja juhendamise all.
Kompetentsid:
- Töö planeerimine ja korraldamine
- Teenindussituatsiooni alustamine
- Tellimuste vastuvõtmine ja edastamine
- Toitude ja jookide serveerimine
- Teenindussituatsiooni lõpetamine
- Catering ja peolaudade teenindus
- Koristus- ja puhastustööd
|
KUTSETUNNISTUSE OMANIKU VÕIMALIKUD AMETINIMETUSED (1) |
Kelneri õpilane, ettekandja, teenindaja, toitlustusteenindaja, klienditeenindaja |
(1)Kui on kohaldatav |
KUTSETUNNISTUSE VÄLJAANDMISE ALUS |
Kutsetunnistuse väljastaja nimi ja õiguslik vorm: |
Kutsetunnistuse on välja andnud kutsenõukogu poolt tegevusloa saanud Kutset Andev Organ |
Kutsetunnistusele tunnustuse andnud institutsiooni nimi ja õiguslik vorm: |
Vabariigi Valitsuse määrusega kinnitatud Kutsenõukogu |
Kutsetase (riigisisene ja/või rahvusvaheline): |
Eesti kvalifikatsiooniraamistik, tase 3
Euroopa kvalifikatsiooniraamistik,tase 3
|
Hindamisskaala / sooritamise tingimused: |
|
Järgmine kutsetase, mida on võimalik taotleda: |
|
Rahvusvahelised lepingud: |
|
Õiguslik alus: |
Kutseseadus (RT I 2008, 24, 156; 01.09.2008) |
AMETLIKULT TUNNUSTATUD VIISID KUTSETUNNISTUSE SAAMISEKS |
Viisid: |
Kutsetunnistuse saamiseks on vaja tõendada kõik kompetentsid vastavalt kutsestandardis ja kutset andva organi kutse andmise korras esitatud nõuetele |
Lisainformatsioon: |
Lisainformatsioon (sealhulgas kutsete süsteemi kirjeldus) on kättesaadav: www.kutsekoda.ee |
|
(*) Selgitav märkus: |
Selle dokumendi ülesandeks on anda konkreetse tunnistuse kohta lisainformatsiooni. Ilma kutsetunnistuseta ei ole sellel dokumendil õiguslikku tähendust, ta ei asenda kutsetunnistuse originaali ega anna õigust kutsetunnistuse tunnustamiseks teiste riikide institutsioonide poolt. Kirjelduse formaat põhineb järgmistel tekstidel: nõukogu 3. detsembri 1992. aasta resolutsioon 93/N 49/01 kvalifikatsioonide läbipaistvuse kohta, nõukogu 15. juuli 1996. aasta resolutsioon 96/N 224/04 kutshariduse tunnistuste läbipaistvuse kohta ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu 10. juuli 2001. aasta soovitus 2001/613/EÜ õppurite, koolitusel olevate isikute, vabatahtlike, õpetajate ja koolitajate liikuvuse kohta ühenduses.
Täiendav informatsioon aadressil: http://europass.cedefop.eu.int
© Euroopa Ühendused 2002 |
|
|
|
Download PDF |
TITLE OF THE CERTIFICATE - ET (1) |
Abikelner, tase 3 |
(1)In the original language |
TRANSLATED TITLE OF THE CERTIFICATE (1) |
Waiter, level 3 |
(1)If applicable. This translation has no legal status. |
PROFILE OF SKILLS AND COMPETENCIES |
Waiter is a customer service employee who works in a catering service enterprise (such as a restaurant, cafe, pub, night club, club, etc.). Their work is based on customers’ needs and wishes and they act and behave according to ethical, aesthetic and other socially accepted norms.
Assistant waiter of level 3 assists the waiter in the preparation of service process by preparing the necessary tools for serving. Assistant waiter helps the waiter during the service process with serving food and drinks and with cleaning and tidying up. Assistant waiter communicates with the customers in a friendly way and according to good practice. Wish and ability to work in a team and under guidance are essential.
Competencies:
- Planning and organization of work
- Commencement of service situation
- Taking and passing orders
- Serving food and drinks
- Termination of service situation
- Catering and service of banquet tables
- Cleaning and tidying up
|
RANGE OF OCCUPATIONS ACCESSIBLE TO THE HOLDER OF THE CERTIFICATE (1) |
Waiter trainee, waiter, waitress, catering service, customer service |
(1)If applicable |
OFFICIAL BASIS OF THE CERTIFICATE |
Name and status of the body awarding the certificate: |
The occupational certificate that has been issued by the professional council that operates under the activity license issued by a Awarding Body |
Name and status of the national/regional authority providing accreditation/recognition of the certificate: |
Occupational Qualification Council approved by a Regulation of the Government of the Republic |
Level of the certificate (national or international): |
Estonian Qualifications Framework, level 3
European Qualifications Framework, level 3
|
Grading scale / Pass requirements: |
|
Access to next level of education/training: |
|
International agreements: |
|
Legal basis: |
Occupational Qualifications Act (RT I 2008, 24, 156; 01.09.2008) |
OFFICIALLY RECOGNISED WAYS OF ACQUIRING THE CERTIFICATE |
Methods: |
In order to obtain a occupational certificate, the applicant has to prove all his/her competencies required by the occupational standard and by the procedure for awarding of occupational qualification established by the body awarding the occupational qualification |
More information: |
More information (including a description of the national qualifications system) available at: www.kutsekoda.ee |
|
(*) Explanatory note: |
This document is designed to provide additional information about the specified certificate and does not have any legal status in itself. The format of the description is based on the following texts: Council Resolution 93/C 49/01 of 3 December 1992 on the transparency of qualifications, Council Resolution 96/C 224/04 of 15 July 1996 on the transparency of vocational training certificates, and Recommendation 2001/613/EC of the European Parliament and of the Council of 10 July 2001 on mobility within the Community for students, persons undergoing training, volunteers, teachers and trainers. More information available at: http://europass.cedefop.eu.int © European Communities 2002 |
|
|
|