Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsetunnistuse lisad: Lapsehoidja, tase 4

ETEN
Lae PDF alla
KUTSENIMETUS JA -TASE; KEELEKOOD - ET (1)
Lapsehoidja, tase 4
(1)Originaaldokumendi keeles
KUTSENIMETUS JA -TASE (TÕLGITUD) (1)
Childminder, level 4
(1)Kui on kohaldatav. Sellel tõlkel ei ole õiguslikku tähendust.
KUTSEOSKUSED
Lapsehoidja on töötaja, kes on omandanud vajalikud teadmised ja oskused laste hooldamiseks ning nende arengu toetamiseks. Lapsehoidja teeb koostööd lapsevanema või hooldajaga.
Lapsehoidja töö eesmärk on toetada lapse füüsilist, emotsionaalset, intellektuaalset ja sotsiaalset arengut, arvestades perekonna vajadusi lapse hoidmisel.
Ta lähtub oma töös seadustest, lapse heaolust ja turvalisusest.
Lapsehoidja töö eeldab head vaimset ja füüsilist tervist. Ta järgib oma töös kutse-eetikat ja on orienteeritud pidevale enesearendamisele ja uute teadmiste omandamisele.

Kohustuslikud kompetentsid
1. Lapse kasvukeskkonna toetamine
- Turvalise ja mängulise kasvukeskkonna loomine.
- Ohutegurite hindamine ja ennetamine.
- Väärkohtlemise märkamine.
- Majapidamis- ja koristustööde tegemine.
- Olmetehnika kasutamine ja ohutusnõuete järgimine.

2. Lapse arengu toetamine
- Lapse mängu-, tunnetus-, õpi-, sotsiaalsete ja enesekohaste oskuste kujunemise toetamine.
- Lapse keele ja kõne toetamine.
- Lapse isiksuse ja arengu mõistmine.
- Lapse väärtuste ja hea käitumistava kujundamine.
- Mängu ja tegevuste kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine.
- Lapse loovuse toetamine.

3. Lapse enesekohaste oskuste kujundamine
- Eneseteenindusoskuste kujundamine.
- Lapse sööma õpetamine ja vajadusel lapse abistamine söömisel.
- Eneseregulatsiooni oskuse kujundamine.

4. Lapse tervise edendamine
- Lapse tervisliku seisundi jälgimine.
- Lapse tervist kahjustavate tegurite määratlemine ja ohtliku olukorra ennetamine.
- Lapse tervist edendavate tegevuste läbiviimine.
- Haige lapse hooldamine ja põetamine kodus.
- Haigestunud lapse hooldamine lasteasutuses.
- Kroonilist haigust põdeva lapse hooldamine.
- Lapse individuaalsetele vajadustele ja tervislikule seisundile vastav toitlustamine.
- Esmaabi andmine.

5. Koostöö lapsevanema/hooldajaga
- Laste ja perede tausta tundma õppimine ning arvestamine.
- Lapsevanema/hooldaja kaasamine igapäevastesse tegevustesse ja kasvukeskkonna kujundamisesse.
- Suhtlemine lapsevanema/hooldajaga, tagasiside andmine lapse arengust ja tegevustest.

6. Erivajadusega lapse hoidmine
- Info kogumine lapse erivajaduste kohta.
- Tegevuste planeerimine ja elluviimine.
- Hooliva ja salliva keskkonna loomine.
- Füüsilise keskkonna kujundamine, sh abivahendite kasutamise toetamine.
- Lapse arengupotentsiaali ja tugevate külgede toetamine.

Valitavad kompetentsid:
7. Imiku (0-1 aastat) hoidmine
- Hooldustoimingute tegemine.
- Imiku arengu toetamine.
KUTSETUNNISTUSE OMANIKU VÕIMALIKUD AMETINIMETUSED (1)
Lapsehoidja
(1)Kui on kohaldatav
KUTSETUNNISTUSE VÄLJAANDMISE ALUS
Kutsetunnistuse väljastaja nimi ja õiguslik vorm: Kutsetunnistuse on välja andnud kutsenõukogu poolt tegevusloa saanud Kutset Andev Organ
Kutsetunnistusele tunnustuse andnud institutsiooni nimi ja õiguslik vorm: Vabariigi Valitsuse määrusega kinnitatud Kutsenõukogu
Kutsetase (riigisisene ja/või rahvusvaheline): Eesti kvalifikatsiooniraamistik tase 4
Euroopa kvalifikatsiooniraamistik tase 4
Hindamisskaala / sooritamise tingimused:
Järgmine kutsetase, mida on võimalik taotleda: Lapsehoidja, tase 5
Rahvusvahelised lepingud:
Õiguslik alus: Kutseseadus (RT I, 10.12.2010, 12; 01.01.2011)
AMETLIKULT TUNNUSTATUD VIISID KUTSETUNNISTUSE SAAMISEKS
Viisid: Kutsetunnistuse saamiseks on vaja tõendada kõik kompetentsid vastavalt kutsestandardis ja kutset andva organi kutse andmise korras esitatud nõuetele
Lisainformatsioon: Lisainformatsioon (sealhulgas kutsete süsteemi kirjeldus) on kättesaadav:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Selgitav märkus: Selle dokumendi ülesandeks on anda konkreetse tunnistuse kohta lisainformatsiooni. Ilma kutsetunnistuseta ei ole sellel dokumendil õiguslikku tähendust, ta ei asenda kutsetunnistuse originaali ega anna õigust kutsetunnistuse tunnustamiseks teiste riikide institutsioonide poolt. Kirjelduse formaat põhineb järgmistel tekstidel: nõukogu 3. detsembri 1992. aasta resolutsioon 93/N 49/01 kvalifikatsioonide läbipaistvuse kohta, nõukogu 15. juuli 1996. aasta resolutsioon 96/N 224/04 kutshariduse tunnistuste läbipaistvuse kohta ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu 10. juuli 2001. aasta soovitus 2001/613/EÜ õppurite, koolitusel olevate isikute, vabatahtlike, õpetajate ja koolitajate liikuvuse kohta ühenduses.
Täiendav informatsioon aadressil: http://europass.cedefop.eu.int
© Euroopa Ühendused 2002
Download PDF
TITLE OF THE CERTIFICATE - ET (1)
Lapsehoidja, tase 4
(1)In the original language
TRANSLATED TITLE OF THE CERTIFICATE (1)
Childminder, level 4
(1)If applicable. This translation has no legal status.
PROFILE OF SKILLS AND COMPETENCIES
A childminder has acquired the knowledge and skills necessary to take care of children and support their development. A childminder shall cooperate with the parent or guardian.
The purpose of the work of a childminder is to support the physical, emotional, intellectual and social development of a child, taking into account the needs of the family in minding the child.
In their work, they shall be guided by the law, the welfare and safety of the child.
The work of a childminder requires good mental and physical health. In their work, they shall follow a code of professional ethics and be guided by constant self-development and acquiring new knowledge.

Mandatory competences:
1. Supporting the growing environment of the child
- Creating a safe and playful growing environment
- Assessing and preventing hazards.
- Noticing abuse.
- Doing household and cleaning works.
- Using household equipment and following safety requirements.

2. Supporting the development of the child
- Supporting the development of the child's playing, perception, learning, social and age-appropriate skills.
- Supporting the language and speech of the child.
- Understanding the personality and development of the child.
- Developing the values and good behavioural practices of the child.
- Planning, conducting and analysing games and activities.
- Supporting the creativity of the child.

3. Developing reflexive skills of the child
- Developing self-serving skills.
- Teaching the child to eat and assisting the child in eating if necessary.
- Developing the skill of self-regulation.

4. Promoting the health of the child
- Monitoring the health condition of the child.
- Determining factors which damage the child’s health and preventing dangerous situations.
- Conducting activities which promote the child’s health.
- Minding and nursing an ill child at home.
- Minding an ill child at a child care institution.
- Minding a child with a chronic disease.
- Feeding the child pursuant to their individual needs and health conditions.
- Providing first aid.

5. Cooperation with the parent or guardian
- Learning and considering the background of children and families.
- Involving the parent/guardian in daily activities and developing the growing environment.
- Interaction with the parent/guardian, giving feedback about the child’s development and activities.

6. Minding a child with special needs
- Collecting information on the special needs of the child.
- Planning and conducting activities.
- Creating a caring and tolerant environment.
- Developing the physical environment, incl. supporting the use of additional equipment.
- Supporting the development potential and strengths of the child.

Competences selected:
7. Minding an infant (0-1 years)
- Performing acts of minding.
- Supporting the development of the infant.
RANGE OF OCCUPATIONS ACCESSIBLE TO THE HOLDER OF THE CERTIFICATE (1)
Childminder
(1)If applicable
OFFICIAL BASIS OF THE CERTIFICATE
Name and status of the body awarding the certificate: The occupational certificate that has been issued by the professional council that operates under the activity license issued by a Awarding Body
Name and status of the national/regional authority providing accreditation/recognition of the certificate: Occupational Qualification Council approved by a Regulation of the Government of the Republic
Level of the certificate (national or international): Estonian Qualification Framework level 4
European Qualification Framework level 4
Grading scale / Pass requirements:
Access to next level of education/training: Childminder, level 5
International agreements:
Legal basis: Occupational Qualifications Act (RT I, 10.12.2010, 12; 01.01.2011)
OFFICIALLY RECOGNISED WAYS OF ACQUIRING THE CERTIFICATE
Methods: In order to obtain a occupational certificate, the applicant has to prove all his/her competencies required by the occupational standard and by the procedure for awarding of occupational qualification established by the body awarding the occupational qualification
More information: More information (including a description of the national qualifications system) available at:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Explanatory note: This document is designed to provide additional information about the specified certificate and does not have any legal status in itself. The format of the description is based on the following texts: Council Resolution 93/C 49/01 of 3 December 1992 on the transparency of qualifications, Council Resolution 96/C 224/04 of 15 July 1996 on the transparency of vocational training certificates, and Recommendation 2001/613/EC of the European Parliament and of the Council of 10 July 2001 on mobility within the Community for students, persons undergoing training, volunteers, teachers and trainers.
More information available at: http://europass.cedefop.eu.int © European Communities 2002

PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist