Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsetunnistuse lisad: Sotsiaaltöötaja, tase 7

ETEN
Lae PDF alla
KUTSENIMETUS JA -TASE; KEELEKOOD - ET (1)
Sotsiaaltöötaja, tase 7
(1)Originaaldokumendi keeles
KUTSENIMETUS JA -TASE (TÕLGITUD) (1)
Social Worker, level 7
(1)Kui on kohaldatav. Sellel tõlkel ei ole õiguslikku tähendust.
KUTSEOSKUSED
Töö planeerimine ja korraldamine
- Teenuse dokumentatsiooni koostamine, kriteeriumidele vastavate tingimuste loomine ja/või järelevalve.
- Teavitustöö tegemine.
- Teenuse/tegevuse dokumenteerimine ja hindamine.
- Töötajate töö planeerimine.
- Andmete kogumine ja arvestuse pidamine osutatud sotsiaalteenuste ja -toetuste ning nende saajate kohta.
- Valdkonna arengu planeerimine ja täitmise jälgimine.
- Finantsressursside planeerimine ja täitmise jälgimine.
Teenuste korraldamine ja osutamine
- Teenuste vajaduse väljaselgitamine teeninduspiirkonnas.
- Teenuste osutajate kaardistamine, teenuste korraldamine.
- Sotsiaaltoetuste maksmise korraldamine, väljamaksete tegemine.
- Ekspertarvamuste koostamine ja esitamine.
Juhtimine, juhendamine ja tööalane toetamine
- Tööalane juhendamine ja toetamine.
- Nõupidamiste jm kollektiivsete töövormide korraldamine.
- Sotsiaaltöö valdkonna juhtimine asutuse tasandil, sh arengueesmärkide seadmine, tegevuste läbiviimine ja
- hindamine.
- Ohutusnõuete täitmise jälgimine.
Enesearendamine
- Refleksioon ja professionaalne enesearendamine.
- Kollegiaalses nõustamises (kovisioon) osalemine, uute erialaste oskusteadmiste vahendamine.
- Koolitustel osalemine.
- Tööjuhendamises/supervisioonis osalemine.
- Erialaste uurimuste läbiviimine ja analüüsimine.
Klienditöö
- Abivajajaga kontakti loomine.
- Tingimuste loomine klienditööks ja kolleegide juhendamine.
- Koostöösuhte loomine, andmete kogumine ja töötlemine.
- Kliendi vajaduste hindamine ja eesmärkide määratlemine.
- Klienditöö läbiviimine.
- Kliendiga koostöö lõpetamine, abistamise järjepidevuse korraldamine.
- Kliendi toetamine tema õiguste kaitsel.
- Juhtumikorralduse rakendamine.
- Abistamine kriisiolukordades.
Sotsiaalnõustamine
- Teabe andmine sotsiaalkaitse võimalustest.
- Nõustamine kliendi elukeskkonna ressursside kättesaadavuse suurendamiseks.
- Klientide, perede ja gruppide abistamine konkreetsete probleemide lahendamisel ja edaspidise toimetuleku
soodustamiseks.
Töö gruppidega
- Kliendi suunamine grupitöös osalema.
- Grupi algatamine.
- Grupitöö läbiviimine.
- Grupi lõpetamine.
- Grupitöö dokumenteerimine.
Teavitus- ja ennetustöö kogukonnas, kogukonna aktiveerimine
- Töö avalikkusega.
- Ennetustöö sotsiaalvaldkonnas.
- Kogukonna aktiveerimine.
- Vastastikuse abistamise korraldamine kogukonnas.
Spetsialistide võrgustiku loomine, hoidmine ja tugevdamine
- Võrgustiku loomine ja aktiveerimine.
- Võrgustikukohtumiste korraldamine, juhtimine.
- Meeskonnatöö koordineerimine
Valdkonna arendamine
- Uurimuste kavandamine, uurimisprojektide tellimine ja/või läbiviimine.
- Sotsiaalvaldkonna arengukavade, programmide ja projektide käivitamine, juhtimine ja nendes osalemine.
- Osalemine poliitikakujundamise protsessis


7. taseme sotsiaaltöötaja spetsialiseerub vähemalt ühele järgmistest spetsialiseerumistest: laste ja perede heaolu; sotsiaaltöö laste ja peredega; lastekaitse; sotsiaaltöö puudega inimestega; sotsiaaltöö psüühiliste erivajadustega inimestega; sotsiaaltöö eakatega; sotsiaaltöö kodututega; sotsiaaltöö töötutega; sotsiaaltöö tervishoius; ohvriabi; koolisotsiaaltöö; sotsiaaltöö sõltlastega; sotsiaaltöö vähemuskultuuride ja vähemustega; sotsiaaltöö maakogukonnas.
KUTSETUNNISTUSE OMANIKU VÕIMALIKUD AMETINIMETUSED (1)
Sotsiaaltöötaja, sotsiaaltöö spetsialist, sotsiaalnõunik, lastekaitsetöötaja
(1)Kui on kohaldatav
KUTSETUNNISTUSE VÄLJAANDMISE ALUS
Kutsetunnistuse väljastaja nimi ja õiguslik vorm: Kutsetunnistuse on välja andnud kutsenõukogu poolt tegevusloa saanud Kutset Andev Organ
Kutsetunnistusele tunnustuse andnud institutsiooni nimi ja õiguslik vorm: Vabariigi Valitsuse määrusega kinnitatud Kutsenõukogu
Kutsetase (riigisisene ja/või rahvusvaheline): Eesti kvalifikatsiooniraamistik, 7
Euroopa kvalifikatsiooniraamistik, 7
Hindamisskaala / sooritamise tingimused:
Järgmine kutsetase, mida on võimalik taotleda:
Rahvusvahelised lepingud:
Õiguslik alus: Kutseseadus (RT I 2008, 24, 156; 01.09.2008)
AMETLIKULT TUNNUSTATUD VIISID KUTSETUNNISTUSE SAAMISEKS
Viisid: Kutsetunnistuse saamiseks on vaja tõendada kõik kompetentsid vastavalt kutsestandardis ja kutset andva organi kutse andmise korras esitatud nõuetele
Lisainformatsioon: Lisainformatsioon (sealhulgas kutsete süsteemi kirjeldus) on kättesaadav:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Selgitav märkus: Selle dokumendi ülesandeks on anda konkreetse tunnistuse kohta lisainformatsiooni. Ilma kutsetunnistuseta ei ole sellel dokumendil õiguslikku tähendust, ta ei asenda kutsetunnistuse originaali ega anna õigust kutsetunnistuse tunnustamiseks teiste riikide institutsioonide poolt. Kirjelduse formaat põhineb järgmistel tekstidel: nõukogu 3. detsembri 1992. aasta resolutsioon 93/N 49/01 kvalifikatsioonide läbipaistvuse kohta, nõukogu 15. juuli 1996. aasta resolutsioon 96/N 224/04 kutshariduse tunnistuste läbipaistvuse kohta ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu 10. juuli 2001. aasta soovitus 2001/613/EÜ õppurite, koolitusel olevate isikute, vabatahtlike, õpetajate ja koolitajate liikuvuse kohta ühenduses.
Täiendav informatsioon aadressil: http://europass.cedefop.eu.int
© Euroopa Ühendused 2002
Download PDF
TITLE OF THE CERTIFICATE - ET (1)
Sotsiaaltöötaja, tase 7
(1)In the original language
TRANSLATED TITLE OF THE CERTIFICATE (1)
Social Worker, level 7
(1)If applicable. This translation has no legal status.
PROFILE OF SKILLS AND COMPETENCIES
Planning and organization of work
- Preparation of service documentation, creation and/or surveillance of conditions corresponding to the criteria.
- Doing awareness raising work.
- Maintaining records and assessment of a service/activity.
- Planning the work of employees.
- Collection of data and maintaining a register of provided social services and social benefits and the beneficiaries.
- Planning of development of the domain and monitoring of its execution.
- Planning of financial resources and monitoring of its execution.
Organization and provision of services
- Finding out the need for services in the service area.
- Mapping of service providers, organization of services.
- Organization of payment of social benefits, execution of disbursements.
- Preparation and submission of expertise.
Management, supervision and offering support to practitioners
- Supervision and offering support to practitioners.
- Organization of conferences and other collective work formats.
- Administration of the domain of social work on the level of an organization, including setting the development goals, conducting and evaluation of activities.
- Monitoring the observance of safety requirements.
Self-development
- Reflexion and professional self-development.
- Participation in collegial counselling (co-vision), distribution of new professional knowledge.
- Participation in trainings.
- Participation in work instruction/supervision.
- Conducting researches and analysis on given field.
Working with clients
- Establishing contact with a person in need of assistance.
- Establishing relevant conditions for working with clients and supervising colleagues.
- Sustain cooperative relationship, data collection and processing.
- Assessment of client’s needs and setting of objectives.
- Performance of the work with client.
- Winding up cooperation with the client, organization of continuity of assistance.
- Client support in protection of their rights.
- Implementation of case management.
- Assistance in crises.
Social counselling
- Notification about the possibilities of social protection.
- Counselling for increasing the availability of resources of client’s physical and social environment.
- Assistance for clients, families and groups in solving specific problems and for favouring coping in the future.
Work with groups
- Orienting the client to participate in a group work.
- Initiating a group.
- Carrying out the group work.
- Termination of the group.
- Documentation of the group work.
Awareness raising and preventive work in the community, activation of the community
- Work with the public.
- Preventive work in the domain of social work.
- Activation of the community.
- Organization of mutual assistance in the community.
Creation, maintaining and strengthening the network of specialists.
- Creation and activation of the network.
- Organization and administration of network meetings.
- Coordination of teamwork.
Development of the domain
- Planning of researches, ordering and/or conducting research projects.
- Starting, management and participation in development plans, programmes and projects in the social domain.
- Participation in the process of policy formation.


7. The social worker level 7 specialises at least in one of the following specialisations: child and family welfare, social work with children and families, child protection, social work with the disabled, social work with people with special mental needs, social work with the elderly, social work with the homeless, social work with the unemployed, social work in health care, victim support, school social work, social work with addicts, social work with cultural minorities and minorities, social work in rural communities.
RANGE OF OCCUPATIONS ACCESSIBLE TO THE HOLDER OF THE CERTIFICATE (1)
Social worker, specialist in social work, social counsellor, child protection worker
(1)If applicable
OFFICIAL BASIS OF THE CERTIFICATE
Name and status of the body awarding the certificate: The occupational certificate that has been issued by the professional council that operates under the activity license issued by a Awarding Body
Name and status of the national/regional authority providing accreditation/recognition of the certificate: Occupational Qualification Council approved by a Regulation of the Government of the Republic
Level of the certificate (national or international): Estonian Qualifications Framework, level 7
European Qualifications Framework, level 7
Grading scale / Pass requirements:
Access to next level of education/training:
International agreements:
Legal basis: Occupational Qualifications Act (RT I 2008, 24, 156; 01.09.2008)
OFFICIALLY RECOGNISED WAYS OF ACQUIRING THE CERTIFICATE
Methods: In order to obtain a occupational certificate, the applicant has to prove all his/her competencies required by the occupational standard and by the procedure for awarding of occupational qualification established by the body awarding the occupational qualification
More information: More information (including a description of the national qualifications system) available at:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Explanatory note: This document is designed to provide additional information about the specified certificate and does not have any legal status in itself. The format of the description is based on the following texts: Council Resolution 93/C 49/01 of 3 December 1992 on the transparency of qualifications, Council Resolution 96/C 224/04 of 15 July 1996 on the transparency of vocational training certificates, and Recommendation 2001/613/EC of the European Parliament and of the Council of 10 July 2001 on mobility within the Community for students, persons undergoing training, volunteers, teachers and trainers.
More information available at: http://europass.cedefop.eu.int © European Communities 2002

PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist