Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsetunnistuse lisad: IT-süsteemide spetsialist, tase 4

ETEN
Lae PDF alla
KUTSENIMETUS JA -TASE; KEELEKOOD - ET (1)
IT-süsteemide spetsialist, tase 4
(1)Originaaldokumendi keeles
KUTSENIMETUS JA -TASE (TÕLGITUD) (1)
IT systems specialist, level 4
(1)Kui on kohaldatav. Sellel tõlkel ei ole õiguslikku tähendust.
KUTSEOSKUSED
IT-süsteemide spetsialist: töötab iseseisvalt etteantud töölõigus, järgides protseduurireegleid ja parimaid praktikaid. Võib töötada klienditoes, IT-tugiisikuna, monitooringuspetsialistina, süsteemiadministraatorina jne. Ta omab piiratud tegevusvabadust väljakujunenud praktika ja meetodite piires. Tema ülesandeks on standardsete IT- probleemide lahendamine, edastades nendehulgast keerulisemad vanemspetsialistidele.
IT-süsteemide spetsialisti põhilised tööülesanded on IT-süsteemide toote või projekti väljatöötamine ja kavandamine, rakenduste projekteerimine, lahenduste juurutamine, dokumentatsiooni koostamine, kasutajatugi, muutmiste tugi, probleemide lahendamine, teenuste osutamine, hanked, müügikanalite haldamine ja infoturbe tagamine .
IT-süsteemide spetsialist suudab oma suhtlemisstiili kohandada mitmesugustele olukordadele ja inimestele. Avaldab selgelt oma arvamust, ei varja informatsiooni ning oskab välja tuua olulisemaid seisukohti. Oskab kontrollida oma emotsioone ka keerulistes olukordades. Tema töös on vajalik tahe ja oskus töötada meeskonnas.

1) Toote või projekti kavandamine (e-CF kompetents A.4.*)
Tegutseb süstemaatiliselt, et dokumenteerida toote või projekti standardseid ja lihtsaid elemente. Projektirühma liige.
2) Rakenduse projekteerimine (e-CF kompetents A.6.)
Teeb kaastööd projekteerimisel ning talitluslike tingimuste ja liideste väljatöötamisel.
3) Kavandamine ja väljatöötamine (e-CF kompetents B.1.)
Arendab süsteemselt lihtsamaid komponente.
4) Süsteemide integreerimine (e-CF kompetents B.2.)
Tegutseb süstemaatiliselt, et kindlaks määrata tarkvara ja riistvara tehniliste tingimuste ühilduvus. Dokumenteerib paigaldamise ajal kõik tegevused ning registreerib kõrvalekalded ja parandusmeetmed.
5) Testimine (e-CF kompetents B.3.)
Kasutab vilunult testimisprogramme. Registreerib tulemusi ja koostab aruandeid koos tulemuste analüüsiga.
6) Lahenduse juurutamine (e-CF kompetents B.4.)
Tegutseb süstemaatiliselt, et kokku seada või lahti võtta süsteemi komponente. Teeb kindlaks mittetoimivad komponendid ja selgitab välja tõrke algpõhjuse kogu lahenduse ulatuses. Abistab väiksema kogemusega kolleege.
7) Dokumentatsiooni koostamine (e-CF kompetents B.5.)
Määrab kindlaks dokumenteerimisnõuded, võttes arvesse eesmärki ja keskkonda, mille suhtes seda kohaldatakse.
8) Kasutajatugi (e-CF kompetents C.1.)
Tõlgendab süstemaatiliselt kasutaja probleeme, kindlaks määrades lahendusi ja võimalikke kõrvaltoimeid. Kasutab kogemust kasutaja probleemide kindlaksmääramiseks ja analüüsib andmebaasi võimalikke lahendusi otsides. Eritleb keerukad või lahendamata vahejuhtumid vanemspetsialistidele. Registreerib kasutaja tugiprotseduurid ja jälgib neid algusest kuni lõpplahenduseni.
9) Muudatuste tugi (e-CF kompetents C.2.)
Muutmise ajal tegutseb vastavalt igapäevastele töövajadustele ja reageerib neile, vältides teenuse katkestusi ja säilitades sidususe teenusetasemelepinguga. Teeb ettepanekuid süsteemide parendamiseks ja konfiguratsiooni muutmiseks.
10) Teenuse osutamine (e-CF kompetents C.3.)
Jälgib süstemaatiliselt jõudluse ja töökindluse andmeid. Üldistab võimalikke teenusetaseme vigu ja teeb ettepanekuid teenuse töökindluse parandamiseks. Jälgib andmeid, võrreldes neid teenusetasemelepinguga.
11) Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4.)
Teeb kindlaks ja liigitab vahejuhtumite tüübid ning teenuse katkestused. Registreerib vahejuhtumid, kataloogides need sümptomite ja lahenduste kaupa.
12) Hariduse ja koolituse pakkumine (e-CF kompetents D.3.)
Korraldab koolitusvajaduste kindlakstegemist ja nõustab lõppkasutajat riist- ja/või tarkvara küsimuses.
13) Hanked (e-CF kompetents D.4.)
Mõistab hankeprotsessi põhimõtteid ja teostab lihtsamaid oste vastavalt juhistele.
14) Müügipakkumuse koostamine (e-CF kompetents D.5.)
Hõlbustab kliendi nõudmiste ja olemasolevate valmislahenduste võrdlemist. Osaleb müügipakkumiste koostamisel.
15) Lepingute haldamine (e-CF kompetents D.8.)
Jälgib lepingute täitmist vastavalt juhistele.
16) Personaliarendus (e-CF kompetents D.9.)
Juhendab üksikisikuid ja väiksemaid rühmi.
17) Projektiportfelli haldamine (e-CF kompetents E.2.)
Mõistab ja rakendab projektijuhtimise põhimõtteid ning juhib lihtsaid projekte, kasutades asjakohaseid meetodeid, tööriistu ja protsesse.
18) Riskijuhtimine (e-CF kompetents E.3.)
Mõistab ja rakendab riskijuhtimise põhimõtteid, et maandada kindlaks tehtud riske.
19) Kliendisuhete juhtimine (e-CF kompetents E.4.)
Suhtleb klientidega, tagades positiivse koostöö.
20) IKT kvaliteedijuhtimine (e-CF kompetents E.6.)
Jälgib organisatsiooni kvaliteedipoliitika rakendamist ning vahendab asjakohast teavet.
21) Infoturbe haldamine (e-CF kompetents E.8.)
Jälgib keskkonda ja kontrollib turvalisusega seotud vahejuhtumeid.

*IKT-kutsete kirjeldamisel on aluseks Euroopa IKT-kompetentside raamistik (e-CF), mis määratleb kokku 36 e-CF-põhikompetentsi ja jaotab need viie IKT-äriprotsessi-valdkonna vahel. http://www.ecompetences.eu/
KUTSETUNNISTUSE OMANIKU VÕIMALIKUD AMETINIMETUSED (1)
IT-süsteemide spetsialist, Kasutajatoe spetsialist, IT-administraator, Testija, Arvutitehnik, IT-tehnik.
(1)Kui on kohaldatav
KUTSETUNNISTUSE VÄLJAANDMISE ALUS
Kutsetunnistuse väljastaja nimi ja õiguslik vorm: Kutsetunnistuse on välja andnud kutsenõukogu poolt tegevusloa saanud Kutset Andev Organ
Kutsetunnistusele tunnustuse andnud institutsiooni nimi ja õiguslik vorm: Vabariigi Valitsuse määrusega kinnitatud Kutsenõukogu
Kutsetase (riigisisene ja/või rahvusvaheline): Eesti Kvalifikatsiooniraamistiku tase 4
Euroopa Kvalifikatsiooniraamistiku tase 4
Hindamisskaala / sooritamise tingimused:
Järgmine kutsetase, mida on võimalik taotleda:
Rahvusvahelised lepingud:
Õiguslik alus: Kutseseadus (RT I 2008, 24, 156; 01.09.2008)
AMETLIKULT TUNNUSTATUD VIISID KUTSETUNNISTUSE SAAMISEKS
Viisid: Kutsetunnistuse saamiseks on vaja tõendada kõik kompetentsid vastavalt kutsestandardis ja kutset andva organi kutse andmise korras esitatud nõuetele

IT-süsteemide spetsialisti tavapärane kutsealane ettevalmistus on kutsekeskharidus või keskharidus koos erialase töökogemusega.
Lisainformatsioon: Lisainformatsioon (sealhulgas kutsete süsteemi kirjeldus) on kättesaadav:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Selgitav märkus: Selle dokumendi ülesandeks on anda konkreetse tunnistuse kohta lisainformatsiooni. Ilma kutsetunnistuseta ei ole sellel dokumendil õiguslikku tähendust, ta ei asenda kutsetunnistuse originaali ega anna õigust kutsetunnistuse tunnustamiseks teiste riikide institutsioonide poolt. Kirjelduse formaat põhineb järgmistel tekstidel: nõukogu 3. detsembri 1992. aasta resolutsioon 93/N 49/01 kvalifikatsioonide läbipaistvuse kohta, nõukogu 15. juuli 1996. aasta resolutsioon 96/N 224/04 kutshariduse tunnistuste läbipaistvuse kohta ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu 10. juuli 2001. aasta soovitus 2001/613/EÜ õppurite, koolitusel olevate isikute, vabatahtlike, õpetajate ja koolitajate liikuvuse kohta ühenduses.
Täiendav informatsioon aadressil: http://europass.cedefop.eu.int
© Euroopa Ühendused 2002
Download PDF
TITLE OF THE CERTIFICATE - ET (1)
IT-süsteemide spetsialist, tase 4
(1)In the original language
TRANSLATED TITLE OF THE CERTIFICATE (1)
IT systems specialist, level 4
(1)If applicable. This translation has no legal status.
PROFILE OF SKILLS AND COMPETENCIES
IT systems specialist works independently in pre-determined section of work in accordance with rules of procedure and best practices. Is able to work as customer support, IT support person, monitoring specialist, system administrator, etc. Has limited discretion within established practices and methods. Is responsible for solving standard IT problems, forwarding the more complicated cases to senior specialists.
The main tasks of an IT systems specialist are the design and development of IT systems product or project plan, applications design, solutions implementation, preparation of documentation, user support, modifications support, settlement of problems, provision of services, purchasing, sales channels management and information security safeguard.
An IT systems specialist is able to adjust their communication style to various situations and persons. Expresses their opinions clearly, does not hold back information and is able to point out key standpoints. Has good emotional control in complicated situations. The job requires a willingness and skills to participate in teamwork.

1) Product or project design development (e-CF kompetents A.4.*)
Acts systematically to document standard and simple elements of product or project. Project team member.
2) Application design (e-CF kompetents A.6.)
Contributes to the design and development of functional specifications and interfaces.
3) Design and development (e-CF kompetents B.1.)
Systematically develops unsophisticated components.
4) Systems integration (e-CF kompetents B.2.)
Acts systematically to identify the compatibility of technical specifications of software and hardware. Documents all activities during installation and records deviations and remedial activities.
5) Testing (e-CF kompetents B.3.)
Is proficient in using testing programmes. Records results and reports outcomes providing analysis of results.
6) Solution implementation (e-CF kompetents B.4.)
Acts systematically to assemble or disassemble system constituents. Identifies non-performing components and establishes root cause of failure within the overall solution. Provides support to less experienced colleagues.
7) Preparation of documentation (e-CF kompetents B.5.)
Determines requirements for maintaining records, having regard to objectives and environment in relation to which it is applied.
8) User support (e-CF kompetents C.1.)
Acts systematically to construe user problems, determining solutions and possible side effects. Relies on experience and analysis of a solutions database in determining user problems and finding solutions. Differentiates complex or unresolved incidents for senior specialists. Keeps track of user support procedures and follows up all along to conclusion.
9) Modifications support (e-CF kompetents C.2.)
Throughout the modifications acts according to everyday operational needs and responds to them, avoiding service interruptions and maintaining coherence with service level agreement. Makes suggestions for systems improvement and configuration changes.
10) Service delivery (e-CF kompetents C.3.)
Monitors systematically the performance and operating reliability data. Escalates potential service level failures and makes recommendations to improve service performance. Tracks performance data against service level agreements.
11) Problem management (e-CF kompetents C.4.)
Identifies and classifies incident types and service interruptions. Records incidents, cataloging by symptoms and solutions.
12) Education and training provision (e-CF kompetents D.3.)
Organises the identification of training needs and advises end users in hardware and/or software related matters.
13) Purchasing (e-CF kompetents D.4.)
Understands the principles of the procurement process and makes simpler purchases according to instructions.
14) Preparation of sales offer (e-CF kompetents D.5.)
Facilitates comparison between customer requirements and available 'off the shelf' solutions. Participates in developing sales proposals.
15) Contract management (e-CF kompetents D.8.)
Monitors performance of contracts according to instructions.
16) Personnel development (e-CF kompetents D.9.)
Supervises individuals and smaller groups.
17) Project portfolio administration (e-CF kompetents E.2.)
Understands and applies the principles of project management using appropriate methods, tools and processes to manage simple projects.
18) Risk management (e-CF kompetents E.3.)
Understands and applies the principles of risk management to mitigate identified risks.
19) Customer relations management (e-CF kompetents E.4.)
Communicates with customers, ensuring positive working relationship.
20) ICT quality management (e-CF kompetents E.6.)
Monitors application of the organisation’s quality policy and communicates the related information.
21) Information security management (e-CF kompetents E.8.)
Monitors the environment and investigates security related incidents.

*The basis of description for ICT vocations is the European e-Competence Framework(e-CF) which defines 36 e-CF basic competences, dividing them between five fields of ICT business processes. http://www.ecompetences.eu/
RANGE OF OCCUPATIONS ACCESSIBLE TO THE HOLDER OF THE CERTIFICATE (1)
IT systems specialist, User support specialist, IT administrator, Tester, Computer technician, IT technician.
(1)If applicable
OFFICIAL BASIS OF THE CERTIFICATE
Name and status of the body awarding the certificate: The occupational certificate that has been issued by the professional council that operates under the activity license issued by a Awarding Body
Name and status of the national/regional authority providing accreditation/recognition of the certificate: Occupational Qualification Council approved by a Regulation of the Government of the Republic
Level of the certificate (national or international): Estonian Qualification Framework level 4
European Qualification Framework level 4
Grading scale / Pass requirements:
Access to next level of education/training:
International agreements:
Legal basis: Occupational Qualifications Act (RT I 2008, 24, 156; 01.09.2008)
OFFICIALLY RECOGNISED WAYS OF ACQUIRING THE CERTIFICATE
Methods: In order to obtain a occupational certificate, the applicant has to prove all his/her competencies required by the occupational standard and by the procedure for awarding of occupational qualification established by the body awarding the occupational qualification

The usual vocational training of an IT systems specialist is secondary vocational education or secondary education with professional experience.
More information: More information (including a description of the national qualifications system) available at:
www.kutsekoda.ee
 
(*) Explanatory note: This document is designed to provide additional information about the specified certificate and does not have any legal status in itself. The format of the description is based on the following texts: Council Resolution 93/C 49/01 of 3 December 1992 on the transparency of qualifications, Council Resolution 96/C 224/04 of 15 July 1996 on the transparency of vocational training certificates, and Recommendation 2001/613/EC of the European Parliament and of the Council of 10 July 2001 on mobility within the Community for students, persons undergoing training, volunteers, teachers and trainers.
More information available at: http://europass.cedefop.eu.int © European Communities 2002

PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist